Jumaat, 8 Februari 2013

Setia Hujung Nyawa..

Assalammualaikum and hai korang..




Apa khabar.semoga sentiasa dalam rahmat Allah..in syaa Allah. tengok-tengok nak juga update pasal cerita ni..well memandangkan blog ialah medium terbaik untuk aku luahkan pendapat..so why not kan. nak baca silakan, tak nak baca sila main jauh-jauh..-__-. Ya,saya juga minat juga cerita ni... nak kata minat sangat tu tak la..cehh penipu....ada baik buruk cerita ni, kalau kita ikut daripada pandangan islam..hmm susah la nak cakap, awak-awak tu nilai sendiri la ya..walaupun niat dalam cerita tu nak bagi pengajaran dekat kita yang tengok, tapi saya rasa niat tidak menghalalkan cara. ye lah ada scene pegang-pegang tangan bukan muhrim and bla..bla..bla.. lagi. yang ini umum bukan untuk SHN je tapi untuk drama lain juga..




ok hero and heroin sangat cute..ciptaan Allah sempurna kan mestilah cantik and cute + hensem. Korang tengok, just tengok atau korang ada fikir mesej yang nak diorang sampaikan dalam cerita tu. Jangan tengok hanya tengok, macam dalam cerita tu dia ajar kita supaya pilih kawan yang betul, kalau tak jadi la macam  Hady tu.  Sebab cemburu  member dapat isteri cantik, dia nak porak peranda kan pulak rumah tangga orang tu. Benda ni acctually jadi dalam masyarakat kita, cuma kita tak tahu kan. Banyak lagi pengajaran korang boleh nampak, tolong la fikir sendiri apa pengajaran tu, sebab aku malas nak tolong pikiaq untuk korang..heee.
Apa pun satu lagi nak pesan walau korang fanatik mana pun dengan cerita tu, jangan la buat benda yang tak masuk akal, contoh yang tersebar dalam facebook sekarang, budak iqa tu. yang dia betul-betul nak ikut macam dalam cerita ni, nak terlanjur before kahwin..what..? jangan jadikan cerita ni panduan yang negatif, ambil la yang posotif..faham. Lepas tu kalau geram sangat dengan watak dalam cerita ni jangan terbawa-bawa sampai ke luar..kena pukul dalam lif..nasib kau la hady..hee..ok lah, apa aku share moga bermanfaat, yang kurengg dari aku, yang baikk dari Allah. jumpa la ya..tatatatata.

2 ulasan:

Lia Irdelia berkata...

hahhahhaa..

penonton hampir 5juta cerita neh,.. :)

Unknown berkata...

Lia Irdelia : rindu dekat zain dengan el..hehe