Selasa, 22 Januari 2013

chita-chita

Assalammualaikum and hai,

apa khabaq..?semoga awak-awak semua sentiasa dalam redha Allah..amin. tengok ni tengok bila bosan baru nak hupdate blog tak berapa nak kiutt ni..anda semua ada chita-chita sengaja eja cita-cita macam tu,sila sebut dengan penuh perasaan -_- ...mesti ada kan, impian ha lagi la ada kan..chita-chita tak semestinnya bila besaq hang nak kerja apa, chita-chita boleh jadi awak nak apa dalam hidup awak. meh sini nak cakap sikit apa chita-chita aku yang dah tercapai dan belum..weiii..


# dari kecil cita-cita nak masuk universiti, tak kira macam mana nak masuk juga. kalau setakat masuk universiti buat lawatan itu tak dikira.aku nak masuk universiti nak belajar dekat situ.and alhamdullilah, saya telah merealisasikan chita-chita saya ni..tu dia ayat. saya sekarang adalah pelajar tahun pertama universiti Malaya..

coursemate yang awesome.

# ni cita-chita since form 6, ingatkan after form 6 kerja dapat la beli..tapi...disebabkan masalah teknikal,so tak dapat la nak beli..kena post ponnnnn bila duit simpanan rakyat sejagat dah cukup -,-... dulu membajet nak DSLR tapi bila fikir 1001 kali kan, DSLR besar malas nak bawa sebab berat satu, susah nak simpan..jadi kita nak samsung nx1000 sebab ia mudah, fleksibel dan ringan boleh dibawa ke mana-mana sahaja ya..kita memang suka gadget, tapi yang latest memang nak benda alah ni la..



nak colour putih tak pun colour pink..gambar ihsan google.

# kita nak kereta juga..walaupun kita tak cukup ketinggian, tapi tak kira nak juga bawak kereta sendiri. drive sendiri, bawa mak abah jalan-jalan dengan kereta saya tu. saya suka honda city..yeayy walaupun kau nak cakap hak aloh hondo city tu dah lama lah..saya tak kira dia tetap cantik di mata saya..well kalau lepas ni ada kereta lain yang berjaya memikat hati kita..mungkin..mungkin ya, akan beli kereta tu pulak lah..tengok kewangan juga. saya pun nak ada rumah sendiri before kahwin hehe..rumah tu biar la sederhana besar tapi ada decoration cantik.

nak rumah macam ni..hehe

nak warna putih juga.

# yang ni impian, kalau tercapai alhamdullilah, tapi saya akan berusaha sampai tercapai. saya minat bisnes walalupun tak ambil course bisnes dekat uni, tapi its ok minat tetap minat.. saya suka makan ayam goreng, jadi saya nak buka kedai ayam goreng..yuhuuu.nak buat perasa ayam goreng yang pelbagai la..

gulpp sedapnnya..

#  saya nak bawa family saya pergi makkah..lepas tu pergi bercuti dekat pulau..acctually pulau dalam malaysia pun ok dah..siapa tak nak pergi makkah, semua orang islam mesti ada keinginan nak pergi, in syaa allah akan kerja keras untuk semua ni.





# lastly,mesilah nak kahwin..huhahhaha..gatai benar.yang ni saya serahkan 100% pada Allah.kita tak perlu sibuk bercouple bagai, Allah dah tetapkan siapa jodoh kita, kalau tak di dunia, di akhirat in syaa allah.. apa kita perlu buat, kita doa banyak-banyak Allah bagi jodoh yang terbaik, sambil tu kita cari juga, bila rasa dah jumpa isthiharah biar jelas..ala yang ni betul-beul susah nak rancang, hanya Allah je tahu.


tapi semua atas izin Allah kan, in syaa allah akan kerja keras simpan duit untuk dapat semua ni..doakan saya murah rezeki..apa chita-chita anda? cecite-cecite sikit.

4 ulasan:

Unknown berkata...

saya doakan cita² awak tercapai..

Unknown berkata...

Mohd Fauzli : aminn in syaa Allah..terima kasih. (:

shekechik berkata...

bagus ada cita-cita..ada impian yang nak di capai..semua tak mustahil kan..good luck sweety =)

Unknown berkata...

shekechik : terima kasih..in syaa Allah,aminn.