Isnin, 7 Januari 2013

Girl's Please Cover Your Chest.

Assalammualaikum and hai,

Apa kahabar kah anda sihat kah tidak..tetibe..semoga korang sentiasa dalam lindungan Allah..aku sedang berperang,eh bukan berperang guna senjata tapi berperang dengan kertas dan pensil,mudah kan..mudah? hakikatnya allah je tahu..sedang final,in syaa allah dengan bantuan Allah semua jadi mudah kan..chaiyok!!
bukan nak cerita pasal final, pasal perang, pun bukan, pasal orang hilang, lagi bukan..eh tetibe. Dekat UM ni cerita orang hilang tengah HOT macam goreng pisang panas, ada sorang student sini HILANG ok..hilang..dia main sorok-sorok then hilang..eh tak saya tipu..masyAllah, boleh main-main lagi ea. Dia memang betul-betul hilang, mohon doa kalian agar dia ditemukan selamat.

sumber : pok cik google


Ok,kita pergi ke main point,entry ni khas untuk wanita islam la kan.tahu tak apa tu chest.Eh kita nak bagi tahu apa tu chest pun malu, lagi nak bagi tunjuk kat orang, lagi kita malu. malu-malu sambil tutup muka chest ialah bahagian dada korang tu.ok kena cakap jugak.kot-kot ada yang tak faham,atau lupa -_-. kenapa korang kena tutup chest korang tu ? macam mana cara nak tutup ya ? mari-mari adik-adik, kakak-kakak  saya tolong bagi tahu. korang kena tutup bahagian chest korang tu,yang pertama sekali sebab apa,sebab chest korang tu aurat,ya saya ulang lagi aurat..menutup aurat itu wajib.lagi pun nanti anda akan menyusukan seorang bayi yang mungkin satu hari nanti akan jadi pemimpin dunia mugkin.bagaimana anak itu terbentuk jika ibunnya tmenyusukan dia dengan chest yang telah didedahkan pada orang lain..nauuzubillah.maksud aku bukan lah korang tu dedah tanpa seurat benang,memang tak la,mana ada orang buat macam tu kan.cara korang dedahkan ialah korang pakai tudung tapi tidak tutup chest korang.



secara jujur,dulu aku pun pakai tudung tak tutup chest pun, dalam hati aku, yang penting aku bertudung..nak berfesyen bagai.tapi alhamdullilah aku bukan nak riak atau apa,aku berubah sedikit demi sedikit,sekarang pun masih dalam proses perubahan.mesti ada yang akan cakap "baru berubah tapi dah pandai nak nasihat orang ".terpulanglah apa saja anda nak kata,sebab aku nak korang juga berubah,tak syok berubah sorang,mai la sama-sama. percaya tak kalau aku cakap,punca masalah sosial salah satunnya ialah sebab pakai tudung tapi singkat..kenapa,sebab lelaki akan tetap 'usha' korang even korang bertudung.sebab dia orang tahu korang akan layan juga akhirnnya.lepas tu akan berlaku lah masalah-masalah lain.kalau korang bertudung labuh percaya lah dengan sendiri korang akan jadi lebih baik dari semalam.takkan pakai tudung labuh nak masuk club,takkan pakai tudung labuh nak pakai seluar ketat, takkan pakai tudung labuh nak pakai baju singkat, takkan bertudung labuh,tapi kaki tak pakai stokin kan.tengok secara automatik korang akan menutup aurat dengan sempurna.

masalah-masalah dalam berpakaian


Bila aurat dah tutup in syaa allah,lepas tu korang nak dekat dengan Allah pulak,nak jadi muslimah solehah in syaa allah,korang tahu tak manisnnya berubah ke jalan Allah, korang rasa tenang.ya mula-mula akan susah,rasa semua orang terdekat akan pandang kita lain macam, tapi kita tak perlu malu sebab kita buat baik,bukan buat jahat kan.dan percaya akan ada mulut longkang ea korang panggil,yang akan cakap sinis kat korang.tak pe korang jangan marah tau,tapi doakan mereka berubah juga..paling best tak ada dah lelaki nak usha-usha korang,dia orang akan segan sebab anda MUSLIMAH sebenar,paling dia akan cakap 'assalammualaikum,tak jawab dosa'..haha dia pun jadi baik,jumpa orang bagi salam,kalau tak..hoi-hoi je.TAPI, pastikan anda istiqamah atau secara berterusan berubah. ya kadang-kadang korang rasa macam nak balik semula ke kehidupan lama,means hidup sebelum tutup aurat dengan sempurna kan,masa tu banyak-banyak lah ingat Allah, in syaa allah korang selamat.

see,boleh berfesyen juga kan.


pakai tudung labuh macam mana nak berfesyen..? sayang,pakai tudung labuh juga boleh berfesyen,tapi tidaklah berlebihan.sekarang everything ada,banyak dah fesyen untuk muslimah-muslimah macam kita ni kat luar sana.tak pun kita sendiri mix and match baju-baju kita samapai dia benar-benar tutup aurat..ingat inner pun masih tidak tutup aurat,kan ada je inner yang nampak bentuk tangan.jangan risau,banyak dah baju muslimah sekarang.contoh terdekat Heliza Helmi,dia muslimah kan,tutup aurat kan.tapi masih boleh berfesyen kan.lepas ni kalau keluar rumah ke pergi mana-mana make sure tudung tutup dilabuhkan,pakai hand sock, pakai stokin, pakai baju jangan ketat, erm seluar pun jangan ketat.so jom ramai-ramai berubah.in syaa allah Allah redha nanti. :)  :)  :)


saya bukan ustazah,bukan juga pakar agama,saya pun dalam proses perubahan,betulkan saya kalau saya silap..please cover your chest ya (^_^).jumapa lagi lain entry, xoxo..assalammualaikum.



Tiada ulasan: