Ahad, 16 Jun 2013

I Have A Reason Why I Read Them.

Assalammualaikum.

yayy . i dont know why semangat sangat nak hupdate blog, biasannya sebulan sekali, seminggu sekali pun kadang macam payah. macam la. dalam mood exam pulak tu, sempat saja update blog. Kau tengok la senah kemainn panjang lagi tajuk entry dia, kalau boleh memang nak letak panjang lagi, takut pulak ada yang lari nanti. mihmih aku start blogging tahun 2011, kalau tak silap la. masa tu aku form 6, buat blog sebab reason yang aku pun tak tahu. tapi sekarang mula faham, dan mula tahu why i have a blog. sepanjang dua tahun aku jumpa macam-macam jenis blogger, and apa yang manis bila dapat kawan baru. Aku ada la juga blog-blog kecintaan aku, yang aku suka baca, suka stalk. Dekat bawah ni, antara blog yang aku mesti baca bila aku blogwalking, tak pun bila online mesti baca.


aisyah huamira, blogger muslimah yang sweeet sangat, sangat. Muka dia kan baby face, kami sebaya. Dia belajar dekat USIM, Nilai. Kalau kau baca blog dia, fan page dia kau dapat motivate, macam aku lah. Aku akan termotivate nak jadi macam dia, berserah hidup sepenuhnya pada Allah. Dah kahwin, dia sangat tekankan dakwah bercinta selepas nikah, dia jadikan diri dia sendiri sebagai contoh, sebab dia bercinta selepas nikah. Sangat baik, tak sombong, kalau kau inbox dia dekat fanpage, dia balas. Kalau aku cerita banyak tak guna, tengok sendiri la. 



Nurul Badiah. she really special for me. Hidup penuh dengan prinsip, dia tak kisah apa orang nak cakap pasal dia, yang penting di tahu, dia ada orang-orang yang sayang dia. Blog dia best , apa dia tulis, is come from heart. Dah lama aku kenal dia, sejak mula-mula ada blog lagi. Seorang yang sangat kuat pada aku, hidup dia pakai motif, faham. Nak lagi faham baca la sendiri ya.


Kak Fyna. as a perempuan mesti kau minat benda yang cantik-cantik, nak pakai tudung cantik. Kalau bab tutorial semua, aku suka la tengok blog k.fyna, untuk beautiful stuff memang ke blog dia saja lah. Aku dah lama kenal dia, sebelum ada blog lagi dah kenal dia. Sangat peramah, tak sombong. serius. Aku jenis, yang kalau aku nak tanya aku tanya, aku inbox dia untuk tanya apa je, dia akan balas, pergi dekat fanpage dia, nak tanya apa pun in syaa allah dia balas, sekarang dia jadi mak adam, aku kenal dia before dia jadi mak andam orang kahwin lagi. 

Ifa athirah, lama dah tak connect dengan awak ifa, sebab dia agak lama juga tak update blog. Seorang yang simple, cool, semua lah. Suka buat fesyen dia sendiri, cantik sangat lah. start kenal dia bila dia comment one of my entry masa mula-mula blogging dulu. sejak tu terus jadi kawan, add dia di fb. aku lah yang minta fb dia. bahahaha. belajar dekat adelaide. sporting and suka photograpy .



The beautiful shazwani othman, kekasih hati Lee Dong Wook yang sekarang dah curang dengan Song Seung Hun. Seorang yang sangat freindly dan cool wa cakap lu, kau jangan terpengaruh dengan ayat serious heart dia, sebab dia bukan lah seorang yang serius duapulohempatjam ya. Aku tak ingat macam mana boleh kenal dia, dia selalu datang ke blog aku, aku selalu pergi blog dia. We have a good connection, gituuu. So cik serious you have a facebook, can i add you as a friend. bhahaha. kau nampak tak, tulis pasal dia je, punya la friendly. haha. 


selain kak maria, kak patingg, kak yuyu yang famous, yang memang aku baca blog dia orang, orang-orang di atas, adalah antara orang rapat dengan jiwa aku as a blogger. aku rasa macam tak rugi kenal dia orang, i have learn something from them, aku takkan jadi suka dekat suatu blog tu, kalau dia tak tulis something yang menarik perhatian aku sendiri, yang mana boleh jadi bermanfaat pada semua orang. hokeyy dah panjang dah entry ni. nak study. wish me luck on my final exam. bubye. 

1 ulasan:

Shazwani Othman berkata...

Olo olo, terharu pulak rase :')
Terasa diri ini dihargai..hihi. Timekaseh cik sya manis. I heart you ;)
Oh ya,button FB boleh tgk dekat blog, baru je letak muehehehe xD