Rabu, 7 Mac 2012

Selesai Sudah

hari ni 7.3 kan.STPM result keluar kan.and aku antara mereka-mereka yang pergi ambik result tu.masa dekat rumah tu relax je tak ada rasa apa sangat pun.tapi bila dah sampai sekolah,actually belum sampai sekolah nampak bumbung sekolah yang colour merah tu,tangan menjadi sejuk,hati tak tenteram,takut sangat.yang lucunya aku and kawan-kawan masuk sekolah tu slow sangat siap langkah kaki kanan.nak ambil berkat.

muka before ambik result.hang gigit kuku ka??


huh bila masuk je bilik seminar macam dewan la,tengok muka cikgu-cikgu tu,muka mereka semacam tidak suka menyambut kedatangan aku ini.ishh teruk sangat ke result kami ya.dengan bismillah and tangan yang terketar-ketar masuk juga.and cikgu fadzilah cakap "masuk-masuk bayar duit lepas tu baru ambil result".dalam hati cakap "eh result dah ada ea,ingat kena tunggu kejap".bayar duit kelas tambahan yang tertangguh tu lepas tu terus ambil result.aku orang terawal yang datang ambil.nak buka result tangan terketar-ketar.bila dah bukak sampul surat dari MPM tu terus diam kejap.diam bukan sebab terkejut,diam sebab aku tak faham macam mana nak tengok la..bila lama sikit baru faham.alhamdulilah walaupun result aku tu terpesong 360 darjah,aku tetap bersyukur sebab menjadi antara mereka yang terbaik.tengok je result terus telefon abah,abah angkat je telefon dengar suara dia.air mata tak boleh tahan dah,rasa sangat kecewa masa tu,sebab lain aku target lain kau dapat.nak cakap pun tak boleh dah,down sangat masa tu.then abah cakap " tak apa la,akak dah buat yang terbaik ".aku nangis je la sedih sebab aku nak sangat bagi result yang lebik ok dari ni untuk parents aku.tapi kita merancang allah tentukan.atika ish proud of u..bangga dengan kau,sebab result kau tu pun kau tak sangka kan.bella kau tu memang dewa buku kutt.noi,mak jah and yang lain-lain tahniah korang.tahniah untuk semua la.terima kasih doakan aku.harap ada tempat untuk aku dekat U nanti.

muka lepas dapat result.senyum ja la.

Tiada ulasan: