Khamis, 31 Mei 2012

wanita dan diet

wanita dan diet.perempuan memang tak boleh berpisah dengan diet.betul tak.semua perempuan nak badan cantik macam aishwarya rai kan,tapi sekarang dia dah gemok la. :P.pernah tak kita fikir kenapa kita nak diet.nak cantik,nak sihat ke ada niat lain.kalau ada niat-niat yang tak elok rasanya salah kuut.sebab kita patut bersyukur dengan apa yang kita ada.tapi tak la kau melantak bagai nak apa kan.makan tetap kena jaga,maintain je lagi ok.cuba kita yakin dengan diri sendiri.yakin tu penting,biar apa orang nak cakap yang penting kita maintain je.gemok tu bukan kecacatan ye.tak perlu malu.

orang kata zaman sekarang senang nak diet.tapi pada aku susah sebab mak selau masak sedap-sedap tau tak..benci tau tak.banyak produk pelangsingan badan yang ada jual kat supermarket.tapi korang yakin ke benda tu semua tak ada kesan sampingan.kalau aku sangat takut nak makan semua tu.yang penting kita mesti ada diet seimbang.tak kisah kalau kita gemuk tapi kita sihat.betul tak.korang tahu tak BMI atau body mass index,sila google kalau tak tahu..kalau berat badan korang ditahap normal mengikut perkiraan BMI kenapa perlu diet.amalkan pemakanan seimbang je.kalau gemok tak perlu malu.kita kena yakin yang gemuk juga menawan janji kita gemuk yang sihat.right.

2 ulasan:

noor-atiqah.blogspot.com berkata...

diet ni bukan ke maksudnya..mengamalkan makanan yang betul-mengikut piramid mknan?rakyat m'sia skrng bnyk piramid terbaik..:D hihi..

Unknown berkata...

ala saya bukan reti sangat menulis ni..main point dia sy nk suruh owg yakin dengan diri sendiri tak kisah gemok pn tak apa.jangan obses dengan kurus ni.